čtvrtek 4. listopadu 2004

Emancipovat či neemancipovat?

Vyrazilo mi to dech. A dotklo se mě to. Hluboce. Byla jsem uražená.
"Za všechno může emancipace. Ženský měly zůstat doma na prdeli a do ničeho nekecat. A když chtěj kecat, ať nosej domů tolik, co chlap"..... Od Kapitána jsem to nečekala. Ač macho, co kouká po každý sukni, která by se dala vohnout, domá má dle vyjádření jeho i ostatních, co jí znají, báječnou ženskou, výbornou manželku, neuvěřtileně v pohodě ženskou, které si nesmírně váží a která je u něj se synem vždy na prvním místě.... Pochopitelně jsem se ozvala, že prostě holt někde vládne diskriminace a ženská za stejnou práci dostane míň, ale že jsou ženský, který vydělávaj dost, do toho zasáhla Jitka, že někdo si nechává podepisovat, že ženská na vedoucí pozici neotěhotní ( by mě zajímalo, co dělají, když otěhotní, ač smlouvu podepsala ;)))) a nakonec to utnul Bob, že to přece není jen o penězích... Tak jsem se dala slyšet, že jsem ráda, že můžu volit, potom padlo, že mužskej může na mateřskou a pak jsme to radši nechali.... Ale stejně mi to nedalo a přemýšlela jsem o tom a zjistila jsem, že mi rozhodně nevadí, že jsem ženská. Občas a někdy i ráda použiju svůj smutný kukuč ke získání nějaké té "výhody" ( zajímavý je, že tak nějak to postupně přestává fungovat, že by vrásky? ;)))), taky je mi příjemné, když mi muž podrží dveře a pomůže mi do kabátu. Na druhou stranu jsem ráda, že jsem mohla studovat, že můžu volit i být volena a že mám docela dobrou práci...a že jsou věci, které ženská téměř dělat nemůže, stejně tak, jako jsou práce, na které chlap nemá ruce. A že prostě přece jen někde uvnitř nás je ten program nastavenej malinko jinak ( jak říkal o svejch dětech známej - malá teď neustále bere hadr a něco omývá, to kluci jako malí nedělali ;)))) Nakonec jsme se s Bobem shodli, že Kapitán si emancipaci spletl s feminismem (asi nemohl zkousnout tu polictajtku z rána, co prudila kvůli odbavení) a že emancipace je prostě o rovnosti práv a že v podstatě u nás z hlediska právního to začíná být v pohodě, hlavní problém je v lidských hlavách. Ták, co vy a emancipace? Vadí vám? Co si pod ní představujete? Btw, to, že na čerpačce mi chlap pomůže vyměnit prasklou žárovku u auta, není o "výhodě" ženských očí ale tom, že mi mé ego a má ješitnost dovolí někoho požádat o pomoc ;)

2 komentáře:

  1. to je pekne, ze feminismus je ten spatny. A neni nahodou emancipace vysledkem prace feminismu, he? :)

    Takove vety, jako jsou v uvodu me dokazou zvednout ze zidle. Problem je opravdu porad v hlavach. A kupodivu ne jen v tech muzskych... :/

    OdpovědětVymazat
  2. no, já proti feminismu nic nemám - spíš to bylo o tom, že ráno si na Kapitánovi vylejvala zlost jedna policajtka. Asi se snažila dokázat, že je lepší než mužský...

    OdpovědětVymazat