pátek 25. června 2004

Asi se počůrám !!!

chichichi, možná bych jako dáma měla spíš říc, že se směju, až se za bříško popadám,
ale ten nadpis odpovídá víc realitě. Ráno jsem totiž našla na idnes tenhle článek o benzínu a oktanech. Ten článek je v pohodě a coby neautomobilista to nehodlám ověřovat, ale ty názory čtenářů, to je soda :-) Vzhledem k tomu, že mě výroba benzínu vlastně živí, takže jsem v kvalitě benzínu tak trochu profík, musím se fakt smát. nejlepší názor je tenhle: 102 oktanů?? to někdo spadl na hlavičku, ne? víte co je to oktanové číslo? to je kolik % je tam isooktanu (jinak délka řetězce je 5 uhlíků, ty 3 to má navěšený "do boku") a víc jak 100% izooktanu tam nacpat jaksi NEMŮŽOU!! chi chi chi, ehm, uznávám, že pro neodborníka to moc vtipný není, ale znalec ví, že oktanové číslo není obsah isooktanu, ale klepání motoru je stejné, jako klepání směsi s těma procentama isooktanu. Prostě benzín 95 klepe stejně, jako směs 95%isooktanu a 5% n-heptanu. Toť vše. Žádný isooktan obsahovat nemusí. A taky není nikde psáno, že neexistuje nic, co má větší oktany než isooktan :-) Jen se to pak blbě měří :-) No nic, musela jsem to sem napsat :-))) asi se budu i nadále hihňat jen já a pár mých kolegů vedle v kanceláři :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat