úterý 10. května 2005

Šprtka

Já ti nevím, lektorce rozumím, ale šprtce vůbec. To už je na mě HOCH DEUTSCH.
Neboj, ona jí nerozumí zcela evidentě ani rodilá mluvčí. Chyba není na tvém přijímači ;))))) Já nevím, ale kdykoli mám něco říc německy, snažím se sevřít svoje myšlenky do mezí toho, co zvládnu říc, maximálně si najdu jedno slovíčko. Né tak šprtka ;) Neustále hledá nové a nové výrazy, používá co nejvíc nových slov a čím dál víc se do svého hovoru zamotává ;) Mluví nahlas, zřetelně artikuluje, dokonce i ten přízvuk mému laickému uchu zní dobře, ale.... Pravidelně to končí tím, že lektorka jinými slovy zkouší přeříkat, co jí šprtka chtěla, ale šprtka jí nerozumí a radši jí odkejve cokoli ;))) Ostatní tomu nerozumíme ani zlba a výborně se bavíme ;) Hi hi hi, a nová lektroka, to je taky legrace. Snaží se, ale my opravdu nejsme ve stavu mít rodilého mluvčího ;) Její věty jsou občas šílené.... včera se nás pokusila spárovat jinak, než jak vedle sebe obyčejně sedíme, ovšem, jaksi se jí to nepodařilo správně vysvětlit. Rozdala nám lístečky s rodinnými příslušníky a my si mysleli, že se máme souseda vyptat a zjistit, co našeho je..... ovšem princip byl jinde - prostě sehnat partnera - babička dědu, vnučka vnuka, sestřenice bratrance.... Když moje sousedka pochopila, o co jde, otočila se na mně s otázkou: Bist du Tante?.... Ja. A bylo vymalováno :-)))) Ostatní tam pobíhali, měnili pozice, zpovídali se. Ještě teĎ se musím smát, jak to bylo jednoduchý :-))) Ovšem, abych nekřivdila jiným - včera jsem za šprtku byla já. Byla jsem jediná, kdo měl úkol !!!!!!!

6 komentářů:

  1. ty sis připravila úkol??? Styď se:o)

    OdpovědětVymazat
  2. Nevěřím! Úkol! Kdo ti to napsal?
    Mimochodem, kdy vlastně letos končí němčina?

    OdpovědětVymazat
  3. No, napsala jsem ho sama !!!! v práci !!! a byla ho půlka blbě ;)))) ... a němčina skončí tuším v týdnu od 21.

    OdpovědětVymazat
  4. No nevím, myslím, že dyž jsi napsala úkol, tak to je jedině dobře....
    Mne možná taky na francouzštině považují někteří za šprtku, ale nemám zájem, aby mi pak na konci roku zase někdo řekl,ž e mám opakovat, protože nic neumím. Připadá mi ale, že v kursech panuje duch střední školy. Když se má psát test, jedna úžasná blondýna se vždycky ptá "A proč?" A pro jistotu tam nepřijde.Nechápu, ten test přece není něco hrozného. Prostě uvidím, jak na tom jsem... Samo mi to do hlavy nenaskáče.

    OdpovědětVymazat
  5. úkoly teda taky nedělám, páč jsem neuvěřitelně líná a radši sedím u počítače, ale pak tomu vůbec nerozumím (viz matika).. no jo, úkoly by se dělat měli:)

    OdpovědětVymazat
  6. No, do školy jsem taky na úkoly prděla, ale tady za to platím ;) Takže je mi líto na to prdět. Taky je mi líto tam nejít, takže se flákám opravdu jen ze závažných důvodů ;)

    OdpovědětVymazat