středa 31. srpna 2005

Jedno, dvě...vlastně tři

Ich weis nicht was sol es bedeuten...aneb španělštinářka by z nás měla radost
Spolužačky, dvě. Tentokrát z gymplu. Když tak porovnám čas strávenej s nima s časem stráveným se spolužačkama z vejšky, nechápu, jestli jsem fakt takovej chameleon a nebo tak průměrná, že zvládám dvě tak odlišný společnosti. S holkama z gymplu to zdaleka není dvouhodinový posezení nad zmrzlinou v ovocence ;) Domů jsem dorazila v jedenáct, dobře naladěná třema malejma a s nablblym úsměvem na tváři. Přece jen vzpomínky na školu jsou i veselý. Hlavně pak vzpomínka na jazykový vzdělání. Maky sice chodila na jiný jazyky než já a Kola, ale ve třeťáku jsme se sešly na španělštině :-))) Učitelka k prdu a její systém taky. Výsledkem je, že doteďka umíme zpaměti zarecitovat několik opravdu, ale opravdu podivných vět a já a Kola nic víc. Maky je případ jinej, protože momentálně ve španělsku žije. Ale na tom, že mluví plynně španělsky, nemá profesorka Nepoživatelná pražádnou zásluhu. Nikdy nezapomenu, jak Kola, která měla všechno na praku, dorazila poprvé až na třetí hodinu španělštiny a ujala se úkolu přečíst článeček :-))) Ještě teď se mi chce smát, když si vzpomenu, jak my, dvěma hodinama ostřílení, španělé jsme se káceli smíchy, když to přečetla, jak to viděla. Na druhou stranu od té doby už na věky vím, jak se řekne "žena s modrejma očima" :-DDDD Když jsme řešily, proč chodím teď na němčinu a já řekla, že proto, že španělštinu bych musela začínat od začátku, zatímco v němčině mě rovnou šoupli vejš, bylo mi vysvětleno, že kdybych jim řekla všechno, co španělsky umím určitě bych taky byla vysoko ;)))) Jenže já mám furt pocit, že bych byla vysoko jen momentálně, protože by všichni kolem leželi na zemi, dusili se smíchy a možná by měli problém udržet moč, páč po sdělení informace, že Pepa je lenoch a pořád jen čučí na bednu či spí, se asi fakt nic jinýho dělat nedá;) No, ještě se asi dá blbě koukat. A pak ještě umím jednu větu, ke které se vztahuje Koly pamatná poznámka pronesená někdy v roce 93 : Nuestra país es una república federal, la república Checa i la repúblika Eslovaka "Kurnik, já se na to vykašlu, španělsky umím jednu jedinou větu a ona neplatí!" Ein Marchen aus alten Zeiten. Das kommt mir nicht aus dem Sinn.

8 komentářů:

  1. žena s modrejma očima? To je základ, aby ses ve Španělsku domluvila:o))

    OdpovědětVymazat
  2. No, taky si myslím, že to stačí ;) třeba najdu ženu s modrejma očima, co umí anglicky...a nebo aspoň německy ;)))

    OdpovědětVymazat
  3. Jenom abys nenasla muze s tmavejma ocima, kterymu budou nejaky reci ukradeny :)))

    OdpovědětVymazat
  4. to Loar: no, takový mě fakt neberou ;)a když ho potkám, doporučím mu ženu s modrejma očima ;))) na druhou stranu - nějak se do španělsky mluvících zemí hned tak nechytám, takže šance si to ozkoušet je minimální

    OdpovědětVymazat
  5. Ondra espera a Marta en la Plaza de la Ciudad Vieja. Entretanto mira una revista espaňola. A la Plaza viene un grupo de hombres i mujeres. Son turistas extranjeros - hablan espaňol. Un hombre con bigote negro... a tím končím. Pánem s černým knírkem. Holt žena s modrýma očima to není ;o)

    OdpovědětVymazat
  6. To jasra: obávám se, že s modrejma očima jsem tak o pět lekcí zpátky :-))) ovšem sem sem taky asi došla, páč nerozumím jen druhý větě :-)

    OdpovědětVymazat
  7. je zdrojem učebnice Der, die, das 1? :-)

    OdpovědětVymazat
  8. To Ježo: bingo !!!!! si to pamatuju doteď a že už je to pěknejch pár pátků, co jsme to museli umět

    OdpovědětVymazat