středa 9. listopadu 2005

Třeseme se na školení

Požár, odpadky, sirovodík.....
Tříhodinové školení trvalo hodiny čtyři. Uf. Bylo to náročný. Původně jsem si myslela, že si zdřímnu, ale bylo nás tam jen šest, dala jsem si kafe a většinou to bylo i zajímavý, takže jsem nespala. Spaní neprospívalo ani klepání se stolu, učebny a vůbec celý budovy. Teda klepání se by bylo docela uspávací prvek, kdyby se ty kompresory co chvíli nevypínaly a znova nenajížděly..... To je tak, když někdo postaví budovu na stejný betonový desce, jako stojí skoro celá fabrika. Informace o sirovodíku byla zajímavá, na informacích o integrovaném systému řízení byla zajímavá hlavně kadence slov slečny přednášející. Další pán ukazoval, kam zasáhne katastrofa do okolí areálu - kupodivu se zdá, že zase tak moc okolí neohrožujeme ;) Přednáška o požárech se mi líbila nejvíc - to jsme se i ptali a bavili a prostě až do tohodle momentu jsem si myslela, že školení je fajn, ač už bylo vidět, že bude mnohem delíš, než mělo být. Pak ovšem nastoupil pan Bílý s bílými vlasy a začal uspávací intonací předčítat ze zdi zákoník práce. Jedinej, koho to neuspalo, byl náš mimozemšťan kolegyně N., která se soustavně divila - třeba tomu, že v provoze mají nárok na mýdlo ;) Ale co mně opravdu nadchlo byly dva filmy - jeden o odpadech v naší firmě, jak se hezky tříděj, kam se dávaj, jak se čistí voda a prostě docela zajímavej a druhej o tom, co se děje, když hoří - kdo a komu to hlásí, co se děje a co se děje pak, když se to jednoduše nezvládne....A celý to bylo doprovázený obrázkama požáru tankoviště v Litvínově (cca 8 let zpátky). Efektní, leč zažít bych to nechtěla - obrázky plamenů šlehajících do nebe, černého dýmu a snad stovky hasičských aut, spoust hasičů plivajících na nádrž pěnu. To vše doprovázeno povídáním kolegyně, jak to hořelo týden, jak se vozila pěna ze zahraničí, páč u nás už žádná nebyla a jak se nedalo jezdit po silinici, páč byla podmáčená. Jo, a při hledání záchodu jsem působila blahodárně na chování jinak drsných mužů z provozu. Při bloumání chodbou jsem zaslechla : "Máš štěstí, že se tu po chodbě pohybuje žena, jinak bych tě poslal do prdele." Prostě se ženami jsou muži hned jemnější ;)

3 komentáře:

  1. proběhlo na akční bázi :O)) fotky jak z filu s B.Willisem :O))

    http://www.chosse.bloguje.cz/223192_item.php

    OdpovědětVymazat
  2. Já si akorát pamatuju ze zkoušky z toxikologie, že když v laboratoři vypukne požár, mám prchat, nejlépe dveřma. Jó Miloň...

    OdpovědětVymazat
  3. Já taky budu prchat - práškový hasičák unesu tak tak, sněhový neunesu vůbec a jiný tu nejsou :-D

    OdpovědětVymazat