středa 5. října 2005

Na koně

Kdo má vlka, tak na vlka!!!! Aneb jak si zvednout sebevědomí na nebohejch začátečnících
Včera poprvý po dlouhý době se mi na koních nellíbilo. Nelíbilo se mi tam vůbec a měla jsem sto chutí slézt s koně a s brekem odejít. Důvod? Prostej - blbeček cvičitel, co se rád poslouchá, přečetl spoustu příruček a zvedá si na nás, njezdcích, sebevědomí. Prohoba, mám já zapotřebí po každém prohřešku posluchat desetiminutový kecy prokládaný citacema z moudrejch knih. Mně by stačilo: "Rybo, seďte rovně, jinak vás ten kůň nebude poslouchat." Proč k tomu přidává kecy o uvolněnejch ramenech, o mé neschopnosti, o kdoví čem. Místo věty snažte se koukat rovně má kecy o tom, že když řídím auto, tak taky nekoukám do stran (ehm, já koukám ;)))). Za celou hodinu ani jediná pochvala, ani jediná nová informace, jen soustavné opravovoání chyb, i u věcí, které jsme před tím nedělali, tudíž opravdu nevíme. Celou hodinu nás nutí, ať používáme bič a když ho na konci použiju, vyslechnu si přednášku o tom, jak se používat nemá, je to jen berlička. Když si s koněm povídám, dostanu vynadáno, že na to stejně neraguje a ruším ostatní. Když... tak, když...tak. Dalo mi dost velkou práci se nerozbrečet. Dalo mi dost velkou práci to tam dojezdit do konce. A dá mi dost práce, abych tam za týden šla s úsměvem a radostně. Nesnáším lidi, co se rádi poslouchaj. Ještě víc nesnáším lidi, co se rádi poslouchaj při deklamaci nacvičených formulek. NO nic, pán určitě jezdit umí. Určitě má i nějak kurz na učení. Ale proboha - k čertu s kurzama, k čertu se vzděláním. Jak může učit někdo, kdo vůbec netuší, co je empatie?

5 komentářů:

  1. Něco podobného znám z vlastní zkušenosti. Člověk jde k odborníkům a oni jsou rádi, že konečně je u nich někdo, kdo tomu oboru nerozumí a hned jsou, jak se lidově říká, na koni. Peskují, nadávají, častují nadávkami a jiné nesmysly, které člověka dokonale odrovnají. Já měl blba tělocvikáře a ted díky němu nemůžu některé cviky. Ber to takhle, že on si léčí nějaký komplex. Já si vždycky říkal, že řve a posmívá se jenom proto, že ho trápí něco choulostivého. Pak jsem viděl jeho ženu a pochopil jsem. Vždy když se do měl navážel s novými nadávkami a posměchy, jsem si vzpoměl na jeho ženu a začal jsem se hrozně smát a věř, že to dokonale zabírá. Vymysli si taky něco podobného a věř, že to pomůže.

    OdpovědětVymazat
  2. díky za povzbuzení...zkusím něco vymyslet :-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Hele,sorry,ale na provozaky empatie fakt nefunguje,mozna na vlastniho kone kdyz ne nem jezdis sama tak to jo,ale provozaci..ochota zadna a stejne je ke vsemu musis dokopat..no,nic moc na nauceni,ale nic lepsiho stejne asi najit nejde.Takze se drz,me nejvic vzdycky naucili ti urvani idioti,protoze kdyz se tomu nepoddas a nebrecis tam,ale zato s ochotou plnis i ty nejvetsi nadavky,tak ti to hodne da.

    OdpovědětVymazat
  4. ta empatie nepatřila ke koni, ale k tomu pánovi ;) jinak já jezdím pro zábavu. Ano, chci se to naučit, ale jestliže tam budu chodit s odporem a nebude mě to bavit, naučím se mnohem míň než s horším instruktorem, u kterýho mě to baví ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Co takhle použít bičík na pana školitele... Jen tak mimochodem

    OdpovědětVymazat