čtvrtek 6. dubna 2006

Úředně

Ze schránky na mě vypadl liebesbrief: Dostavte se prosím na finanční úřad, patro x, č.dveří xyz
Kdybych nezapomněla podepsat daňový přiznání, asi by si paní úřednice odfrkla, zamumlala by si pod kníra něco o debilních krávách a přepsala by v počítači slečnu Rybu na paní Bobovou. Přenesla by složku Bobová do dveří pro Bobové, páč ona má na starosti Ryby a bylo by hotovo. Ovšem já jsem daňový přiznání podepsat zapomněla. Proto ten lísteček ve schránce. Proto jsem včera putovala na úřad. A proto jsem včera nevěřila svejm očím. Malá kancelář, dvě dámy úřednice, přibližně stejný věk. Jedna mírně korpulentní, usměvavá a příjemná. Druhá vysušená, kyselá a protivná jak necky. No, ani nemusíte hádat, která byla ta "Moje" "Dobrý den, já jsem Bobová a dostala jsem dopis, že se tu mám zastavit. Já jsem asi zapomněla podepsat daňový přiznání " Culím se jak měsíček na hnoji. "Bobová? Vy tu ale máte dvě jména, né? Jaký dřív?" "To musíte hlásit" Vytřeštila jsem oči, neb jsem si myslela, že když jedné státní instituci nahlásím změnu jména a nafasuju novou občanku, i další státní instituce se doví, že už jsem Bobová. Paní Hodná kývala hlavou, že málokdo ví, že to tak není "No, já jsem si myslela, že když mám novou občanku....." Zkoušela jsem omluvně při malování autogramu "Ale my jsme vaší občanku neviděli" Umlčela mě "Moje" úřednice argumentem, na kterej jsem už jen naprázdno polkla, třikrát zamrkala a došla mi řeč. Dopodepsala jsem papír novým jménem a dověděla jsem se, že možná ještě stihnu nahlásit změnu jména dole na registraci a byla jsem vystřelena pryč. Našla jsem registraci, po malé zmatení, co si mám vlastně vymáčknout na pořadníku, jsem nakonec dostala číslo, téměř okamžitě na mě cinkla prázdná přepážka a já se tam nastěhovala. Přepážka ovšem nebyla prázdná jen ze strany zákaznický, ale i ze strany úřednický. Co by tam taky kdo dělal za pět pět, né? Nakonec naklusala milá paní, vzala si ode mě občanku, zmizela ke kopírce a vrátila se s otázkou, esli jsem u nich registrovaná. Nevěděla jsem. Za chvíli se optala, jaký podávám přiznání a když zjistila, že jen ze závislý činnosti, tak se usmála, že prej se registrovat nemusím. Jen přepíše jméno v počítači. Doufám, že přenese i mojí složku k nové "Mojí" úřednici a že to bude nějaká mnohem příjemnější dáma než tahle. Ale pro jistotu se příště nezapomenu podepsat.

2 komentáře:

  1. Rybushko,
    nechápu proč všichni úředníci, po kterých člověk něco chce jsou tak děsně nepříjemný. Oni snad choděj na školení nepříjemnosti ;o)
    Mně už to nepřekvapuje, páč je to docela standart, teda aspoň u mně :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já naštěstí po úřadech moc nechodím a když už musím, tak většinou mám štěstí na jakžtakž milý lidi ;) Ta včerejší baba byla asi za trest, že jsem byla od pondělí na lidi taky hnusná ;)

    OdpovědětVymazat