čtvrtek 17. února 2005

Podpásovka

Jsem totálně společensky znemožněná. Studuju to ve špatném pořadí.
Další němčina. Další hrůza. Uf uf. Sice jsem doma vytáhla starou učebnici a nastudovala jsem asi 4 lekce, tím pádlem umím hezky teoreticky skloňovat. Ale.... včera jsme psali test na slovesa ;) Nepravidelná v přítomným i v obou minulých časech.... Pomooooooooc :-) Je mi té paní líto. A nebo možná se bude krásně smát, až to bude číst. Z nějakého neznámého důvodu mi v hlavě těch xnáct let některý tvary uvízly, ovšem některý jsem musela statečně tvořit dle mých narychlo vymyšlených pravidel ;) Prostě nádhera. Jediná dle mého správně utvořená věta v minulém čase byla: "Všechno jsem zapomněla. " V mém případě je to totiž věta velice důležitá a mám jí připravenou pro případ vyděšených pohledů po mé informaci, že jsem se německy učila tři roky :-) Jsou silná slovesa silná proto, že si dělají co chtějí? Jediné, co mi zvedlo náladu, bylo setkání s Loar, která mířila ze stejného ústavu jen z výrazně vyššího kurzu domů. Naprosto totiž chápala mé pocity - nic neumím, ale u testů se mi úspěšně podařilo nakamuflovat, že něco znám. Paměť je divná...z neznámého důvodu umím od některých sloves vytvořit préteritum v os.jč, v ostatních to nezvládám, u některých zvládám perfektum, u jiných nepravidelnosti v přítomným čase, ale u žádnýho slovesa nezvládám všechno :) Mám v hlavě uloženo pár podivných pravidel, některý vcelku i dost těžký slovíčka (která třeba vůbec neznám anglicky) a základní věci mi tam chyběj. Snad přežiju.

Žádné komentáře:

Okomentovat