středa 8. prosince 2004

Udělejte si pořádek v rodině

včera v telce říkali, že policie se chystá zadržet gang, který kopíruje bankomatní karty...
No jo, vzpomněla jsem si na podzim před čtyřmi lety - z účtu mi přes bankomat zmizelo 17 tisíc. I dost, co? Když jsem to zjistila, málem mě omejvali. Na paní na přepážce spořky jsem vykulila oči a málem omdlela. Snažila jsem se jí vysvětlit, že já ty peníze nevybrala. Milá paní nezaváhala ani vteřinu - prej si mám udělat pořádek v rodině, že se to stává často, že třeba bratr krade. Měla jsem chuť na ní křičet, že můj bratr nekrade, že rozhodně nikdo jiný než já nezná PIN a že doma bydlím sama s kocourem. Občas si teď představuju, jak kocour v noci krade mojí kartu a vyráží do víru velkoměsta. Nikdo jiný si totiž tu kartu půjčit nemohl - v neděli dopoledne jsem vybírala z bankomatu, nedělní odpolko strávila v divadle, v noci si někdo vybral, v pondělí ráno jsem jela do práce a v pondělí v poledne jsem zase vybírala já....Prostě někdo by si musel v neděli půjčit kartu a v pondělí ráno mi jí vrátit- jenže neexistoval nikdo, koho bych potkala v neděli a zároveň i v pondělí. Teda krom kocoura. Pan na kriminálce si mě vyslechl, řekl, že nebudem psát zatím oznámení na neznámého pachatele a že zjistí, jak se to mohlo stát. Ve spořce jsem podala žádost o prověření a čekala jsem. Dle vyjádření policie kartu zkopírovat lze, ale PIN zjistit nejde, tudíž mi z mé karty mohl vybírat jen někdo, komu jsem PIN řekla a tím pádem je to moje chyba. Ze spořky přišlo po třech měsících vyjádření, že peníze z bankomatu vybrány byly a tudíž zaplatím 200 korun za neoprávněnou reklamaci. No, co vám budu povídat, byly to veselé vánoce. Furt jsem řešila, esli mám jet na návštěvu do Portugalska nebo šetřit na novou koupelnu a nebo nakupovat na vánoce a ono se to vyřešilo za mně ;) Další rok na to ČSOB přiznala, že někdo její karty kopíroval. Způsob se snadno vysvětlil - karta se zkopčila při vstupu k bankomatu, na bankomatu byla kamerka a odezíralo se PIN.... jestli to u mně bylo taky tak, potom ke zkopírování došlo v bankmatu spořky v bývalém muzeu Klementa Gotwalda. Mimochodem, když to u obchodky vylezlo na světlo, spořka se dušovala, že jí se to stát nemůže. Ták, a my teď s Bobem dumáme, jestli by nestálo za to zkusit ještě jednou se dovolat mých práv. Rozhodně to není promlčené, někde ve spořce ještě musí ležet moje žádost o prověření a taky mám pocit, že v té době se to stalo více lidem. Tak kdybyste věděli o někom, komu ve spořce přes bankomat vykradli účet a ještě z něj udělali blbce, dejte mi prosím avízo.

2 komentáře: