středa 6. října 2004

Dělaj z nás blbce?

jeden proti stu či jak se ta hrůza jmenuje
Tak nevím, ale párkrát jsem omylem koukala na tuhle podivnou novou soutěž na Nově a nestíhám se divit.... Otázky jak pro blbce, zatím se snad nestalo, že bychom doma něco nevěděli. A docela by mě zajímalo, podle čeho kdo určuje, je-li otázka těžká či lehká, protože uznejte, že lehká z animovaného filmu: S jakou zeleninou je spojen Pepek Námořník je dost o něčem jiném než lehká z lékařství: Jak se říkám krevním destičkám (a.leukocyty, b.trombocyty, c.erytrocyty) zatímco těžká z literatury zní: Kdo je autorem knih "Smrt krásných srnců" a "Jak jsem potkal ryby?" Mám pocit, že nějak nechěj rozdávat výhry a každého soutěžícího chtěj umořit počtem otázek, protože na otázce "Kde se konaly první novodobé olympijské hry" asi moc soupeřů nevypadne....

5 komentářů:

  1. Hmm, mne by přišel Ota Pavel lehčí než destičky...

    OdpovědětVymazat
  2. to nejsi sama ... taky Otu Pavla věděli snad všichni, zatímco na trombocytech vypadla víc jak půlka - bohužel i soutěžící.

    OdpovědětVymazat
  3. Ona lehkost či složitost otázek je pojem relativní. Zíleží taky na oboru, ve kterém se člověk pohybuje a na jeho všeobecném rozhledu. Obecně se dá říct, že u většiny podobných soutěží (tedy u všech nováckých) nemá člověk příliš problémů s odpovědí na pokládané otázky. Tedy z domova, z klidu. Ale je taky pravdou, že u těhle her nejde o sociologický průzkum vzdělanosti národa,ale o peníze a to o peníze televizní stanice, která soutěž pořádá.

    OdpovědětVymazat
  4. jo, je mi to jasný, ale přece jen z milionáře jsem měla mnohem lepší pocit. Taky se stalo, že jsem věděla hodně drahou otázku, ale taky jsem věděla, že je to proto, že je to můj obor nebo že jsem se s tím omylem potkala.

    OdpovědětVymazat