sobota 29. července 2006

Demagog

a nebo jsem blbá já?
Kolegyně je mimozemšťan, to vím už dávno. Že má občas podivný pohled na svět, sem tam se vůbec neorientuje v běžném životě ( ač je výborný matematik), vidí jen černobíle, neumí komunikovat a nezná kompromis, to všechno vím a učím se to zvládat. Ovšem její názory na systém státu a na to, co se po lidech chce a proč, to skousnout nemůžu. Ano, jsem opravdu nadprůměrně loajální ke státu a i na opravdu nesmyslných nařízeních se snažím najít něco pozitivního (trošku blbeček, no co), ale tohle by bylo asi moc i na umírněného anarchistu ;) Před chvílí jsem se dověděla, že Paroubek je debil, protože po cyklistech chce, aby měli na kole nějakou povinou výbavu. Prej je každýho věc, s čím jezdí a když na to chudák nemá.... Tak nemá jezdit jsem si dovolila sdělit, a to jsem si dala. Taky jsem se dověděla, že Paroubek je debil, protože kvůli němu ona musí platit daně ( větší než já, neopomněla dodat - šmarjá, to mi jako nadává, že beru míň než ona?) Teda nevím, nemyslím si, že Paroubek je kdovíjakej lumen, ale proboha, matně si vzpomínám, že jsem daně platila i před dvěma lety a dokonce i před deseti lety, kdy jsem ještě brigádničila ( asi působil tou dobou někde v pozadí)(upozorňuji rejpaly, že nejde o výši daní, ale prostě o daně vůbec) Nechápe, proč se k nám dovážej auta, který jezděj 220, když u nich před barákem je čtyříctka a jinde ve městě padesátka (což je pochopitelně buzerace, každej kdo platí daně-zvláště pak tak vysoký, jako ona- by měl mít možnost jezdit jak se mu zachce). Argument o větším zrchlení a tudíž možnosti řešit líp nebezpečný situace jí jaksi nic neřekl a zcela zřejmě nepochopila, k čemu je občas potřeba nenadále zrychlit. Prostě silná auta jsou jen na rychlou jízdu. HOWG. No dobře, při troše dobré vůle ještě jsem schopná pochopit, že jí vadí, že stát nařizuje autosedačky, pro děti cyklo přilby a v autě se poutat. Sice si nemyslím, že to, jestli si člověk zachová zdraví nebo ne, je jen jeho věc ,ale dovedu pochopit, proč si to myslí někdo jiný. Ovšem, že je přesvědčná, že je nesmysl nutit řidiče ve městě jezdit padesát, ale naopak je nutné vysvětlit debilním chodcům, že nemaj skákat na silnici, že je nesmysl vyžadovat po cyklistovi aby měl v noci rozsvíceno a že všechny tyhle nesmysl platěj u jen u nás ( v Americe by se to stát nemohlo), to je na mě opravdu silná káva. Někdy nechápu, proč se nevrátí zpátky do Moskvy, když je tady tak špatně ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat